رئيس شوراي شعر و ادب استان يزد، گفت: هنرمندان استان يزد بايد يك مركز رفاهي داشته باشندكه اين موضوع تاكنون چندين بار در جمع مسئولين مطرح شده است.

دكتر غلامرضا محمدي  اظهار داشت: با توجه به حائز اهميت بودن عرصه هنر و عدم توجه به شعر در كشور، مسئولين بايد جايگاه قانوني براي اين هنر در نظر بگيرند.

وي افزود: عرصه ادبي مستلزم توجه جدي است، تا براي چند نسل پس از خود حافظ‌ها و سعدي‌ها را معرفي نمايد.

محمدي اذعان داشت: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد كه خود را متولي فرهنگ مي‌داند، بايد در اين زمينه كمك بسزايي را داشته باشد.

وي در ادامه گفت: با توجه به اين كه شوراي شعر و ادب جايگاه قانوني ندارد، براي تشكيل انجمن بايد تأييديه نيروي انتظامي را داشته باشد، تا اين انجمن به ثبت برسد و به صورت مبتكرانه و سليقه‌اي كار را ادامه دهند و به همين دليل بعضي از اين هنرمندان به جاي استفاده از هنر خويش به كارهاي ديگري مشغول هستند و اين موضوع در فعاليت‌هاي ادبي چندان مساعد نيست.

محمدي تصريح كرد: بارها در بين مسئولين اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و استانداري اين مطلب را بيان نمودم كه هنرمندان استان يزد بايد يك مركز رفاهي داشته باشند و با توجه به اين كه عدالت از شاخص‌هاي دولت است، بايد جهت خدمت به جامعه گام برداشت.

رئيس شوراي شعر و ادب استان يزد در پايان يادآور شد: براي پرورش استعدادهاي ادبي و همچنين شكوفا نمودن آنها احتياج به حمايت از طرف مسئولين داريم تا بتوانيم شاعران جوان را از نظر انديشه‌هاي ادبي ياري نماييد

منبع"ايسنا

           يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا